23. april: 3. velikonočna nedelja
V današnjem evangeliju smo brali poznan odlomek o dveh učencih na poti v Emavs, ki se srečata s Kristusom, a ga ne prepoznata. Učenca se močno trudita, da bi razumela smisel dogodkov tistih zadnjih, tragičnih dni in takrat se jima Jezus približa in hodi z njima. Gre za dejanje Jezusove obzirnosti, ko se vključi v skupnost dveh učencev in spominja na to, da se Bog ne vsiljuje niti se ne postavlja v naše življenje, ampak se prijazno ponudi. Ganljivo je videti, kako vstali Jezus ne prekine poti svojih dveh učencev, četudi je zgrešena, ampak jo s svojo navzočnostjo zapolni s smislom.
Znova name naredi vtis, ko se pretvarja, da ne pozna dogajanja, s tem pa doseže, da učenca sama s svojimi besedami obnovita dogodek, in sicer iz globine svoje žalosti.
Jezusovo vprašanje, naj povesta, o kakšnih rečeh se pogovarjata med potjo, je moralo učenca tako osupniti, da sta prekinila ne samo pogovor, ampak celo potovanje: Žalostna sta obstala.
Da je pomanjkanje vere pri učencih problem, razumemo iz Jezusovih besed, ko pravi: »O nespametna in počasna v srcu za verovanje vsega, kar so povedali preroki.«
Še ena zelo lepa poteza je, ki znova dokazuje prijaznost Jezusovih dejanj do učencev: »On pa se je delal, kakor da gre dalje.« Ni ju prisilil, da bi se vrnila nazaj, ampak ju je pustil svobodna na njuni poti, v njiju pa je zbudil globoko željo, da bi podaljšala izkušnjo skupnosti. To sta izrazila v nekaj preprostih besedah najlepše molitve, ki je bila kdaj namenjena Gospodu: »Ostani z nama, kajti proti večeru gre in dan se je že nagnil.« Koliko resnice je v teh besedah!
Učenca sta izkusila nekaj čudovitega na poti proti Emavsu: besede tistega neznanega popotnika so zmogle ogreti srci, ozdraviti globoko rano, ki so jo zadali dogodki, katerim sta bila, na svojo žalost, priči v Jeruzalemu. Kot Peter po spremenjenju sta si tudi Kleopa in njegov tovariš zaželela ustaviti čas, zato sta povabila skrivnostnega gosta, naj ostane z njima. »Če ostaneš z nama,« se zdi, da pravita, »tudi skorajšnja tema ne bo grozeča kot prej, zakaj s teboj sva zagledala luč.«
Gospod je že osvojil njuni srci in rad je sprejel vabilo: »Vstopil je, da bi ostal pri njiju.« Ta lepi stavek nam pravi, da se ne prikaže in konec; vstopi in ostane pri njiju, ostane za stalno. Dejanja, ki sledijo, so tako čudovita – in zgodi se čudež vere: Jezus vzame kruh, ga blagoslovi in ga razlomi zanju. V hipu sta se srci učencev vrnili k zadnji večerji, v dvorano zadnje večerje, ki je bila nema priča največjega in najčudovitejšega daru.»Tedaj so se jima odprle oči in sta ga spoznala.« To so oči vere, ki so končno prepoznale Gospoda in Odrešenika, ki je prestopil prag smrti in živi za vedno, v slavi.
Zdaj, okrepljena s to izkušnjo vere, in s srcem, ki še naprej gori v njiju, sta pripravljena odpotovati »še tisto uro« v Jeruzalem, naznanit »enajsterim in tistim, ki so bili z njimi. Vrnila sta se tja, od koder sta odšla, v Jeruzalem – ne prisiljeno, ampak prostovoljno. Pot v Emavs, ki se je pričela kot beg pred kruto resničnostjo, ki je ne bi mogla prenesti, se je spremenila v pot, ki ju je privedla do tega, da sta Jezusa z vero spoznala kot Vstalega, Gospoda njunega življenja.
Tudi mi hočemo ponoviti najbolj žalostno in lepo prošnjo, ki je bila kdajkoli namenjena Gospodu: Ostani z nama, kajti proti večeru gre in dan se je že nagnil.
Pripravil: Ervin Mozetič
Foto: Hinh anh cua tranvinhphuc77
Obj.: MG