Današnja Božja beseda

 

Sprašujem se, kako močno je bila v zavesti učiteljev postave navzoča misel, da je glavna zapoved ljubezen. Očitno je, da takšnemu Jezusovemu odgovoru ne nasprotujejo. Torej je bil odgovor za takratne uradne razlagalce postave pravilen. Ljubezen je največja zapoved v postavi. Če je ljubezen temelj postave in temelj Jezusovega nauka, kje je torej Jezusova novost? Hkrati se poraja vprašanje, zakaj Jezus, kljub zelo jasni pripadnosti judovski tradiciji, ni sprejemljiv za uradno učiteljstvo. Nekaj v njem je očitno zelo drugačno. Kaj?

Temeljni obrat, ki ga prinese Jezus, je v dveh pogledih: v pogledu na Boga in v pogledu na bližnjega. Če je bil za Jude Bog predvsem mogočni vladar, voditelj in zakonodajalec, je Bog, o katerem govori Jezus, dobri in usmiljeni Oče. Iz te podobe Očeta, sledi tudi podoba bližnjega. Bog Oče je oče vseh in zato je moj brat in sestra tudi tisti, ki me sovraži. Ker je vsakdo moj brat ali sestra, tudi do sovražnika ne smem biti ravnodušen.

Ljubiti Očeta: z vsem srcem razumem v tem, da:

  • iščem njegovo ljubezen in odkrivam veselje, da sem v njegovi hiši;
  • izpolnjujem očetovo voljo;
  • z življenjem zanj pričujem;

z vso dušo, tako da:

  • se veselim njegove ljubezni;
  • sem hvaležen za vse, kar prejemam;
  • z zaupanjem sprejemam vse, kar prihaja iz njegovih rok, dobro in slabo;

z vsem mišljenjem, da:

  • premišljujem njegovo Besedo;
  • spoznavam lepoto njegovega zgleda in nauka;
  • pričujem o Božji modrosti, razodeti po Kristusu.

Ko ljubimo Boga Očeta in stvarnika, ljubimo sami sebe. Ko iščemo njega, odkrivamo sebe. Ko se veselimo Boga, ki nas je ustvaril, nas ljubi in nam odpušča, lahko sprejemamo sebe, se veselimo in si v njem odpustimo.

Pripravil: Ervin Mozetič