»Splav je umor« in Cerkev ne spreminja svojega stališča, toda »vsakič, ko se škofje s problemom niso ukvarjali kot pastirji, so se postavili na politično stran«, je dejal papež Frančišek v pogovoru z novinarji med povratnim letom iz Bratislave v Rim. Letalo je na rimskem letališču Ciampino pristalo ob 15.21, s čimer se je sklenilo 34. apostolsko potovanje v Budimpešto in na Slovaško.

Evropska unija mora poiskati svoje korenine

Papež je dejal, da imajo Madžari mnogo vrednot, posebno pa se ga je dotaknil ekumenizem. Dodal je, da mora Evropa ponovno seči po »sanjah svojih ustanoviteljev«. »Evropska unija ni neko združenje za opravljanje stvari; v temelju EU je duh, o katerem so sanjali Schumann, Adenauer, De Gasperi.« Obstaja nevarnost, da bi postala »zgolj urad za upravljanje«, a morala bi iti vse do »mistike« in poiskati »korenine Evrope«.

Z Orbanom o ekologiji in demografski zimi

Na vprašanje o srečanju z madžarskim predsednikom Orbanom, ki je potekalo v nedeljo dopoldne, je papež odgovoril, da sta govorila o ekologiji in »ekološki zavesti« ter o »demografski zimi«. »Predsednik mi je razložil zakon, s katerim pomagajo mladim parom, da se poročijo in imajo otroke,« je zatrdil Frančišak in dodal, da je veliko mladih ljudi in otrok, kakor tudi na Slovaškem. Papež je še povedal, da se o imigraciji ni govorilo in da je večino časa govoril Orban.

Splav je umor

V ospredju je bilo tudi vprašanje, povezano s pristopanjem k obhajilu in splavom. »Obhajilo ni nagrada za popolne; obhajilo je dar, poklon, je Jezusova navzočnost v Cerkvi in skupnosti. Tisti, ki niso v občestvu, ne morejo prejeti obhajila … So zunaj skupnosti, ker niso krščeni ali so se oddaljili.«

Drugi problem je splav, pri čemer je papež poudaril, da je »več kot problem, je umor; kdor naredi splav, ubije … gre za človeško življenje, to življenje je treba spoštovati. To načelo je tako jasno! Tistim, ki tega ne razumejo, bi zastavil naslednje vprašanje: Ali je prav ubiti človeško življenje, da bi rešili problem? Ali je prav najeti morilca, da ubije človeško življenje? … Ali je prav, da ga vzamemo ven, da bi rešili težavo? Zato se Cerkev tako močno zavzema za to vprašanje, saj če ga sprejme, je to tako, kot da bi sprejela vsakodnevni umor.« Oseba, ki ni v občestvu, ne more prejeti obhajila. In to ni kazen, saj je zunaj.

K problemu pristopiti pastoralno

A problem po papeževih besedah ni teološki, ampak pastoralni: kako škofje pastoralno pristopajo k temu načelu. »Če pogledamo zgodovino Cerkve, bomo videli, da so se škofje vsakič, ko problema niso reševali kot pastirji, postavili na politično stran. Ko Cerkev zagovarja neko načelo na nepastoralen način, se postavi na politično stran, in tako je bilo vedno, samo poglejte zgodovino. Kaj mora storiti pastir? Biti pastir, ne pa obsojati. Biti pastir, ker je pastir tudi za izobčene. Pastir z slogom Boga, ki je bližina, sočutje in nežnost. Tako pravi celotno Sveto pismo … Pastir ve, kaj mora storiti v vsakem trenutku. Če pa gre ven iz pastorale Cerkve, postane politik …«

Cerkev nima moči, da bi spreminjala zakramente

Ob koncu je papež odgovoril še na vprašanje o istospolnih zakonskih zvezah: »Poroka je zakrament in Cerkev nima moči, da bi spreminjala zakramente, kot jih je ustanovil Gospod. Obstajajo zakoni, ki poskušajo olajšati položaj številnih ljudi z drugačno spolno usmerjenostjo. Pomembno je, da imajo države možnost, da jih civilno podprejo, da jim zagotovijo varnost pri dedovanju, zdravju itd., ne le za homoseksualce, ampak za vse ljudi. Toda poroka je poroka. To ne pomeni, da se jih obsoja; so naši bratje in sestre, moramo jih spremljati. Obstajajo civilni zakoni … obstaja francoski PACS, ki pa nima nič skupnega z zakonsko zvezo kot zakramentom, ki je med moškim in žensko. Včasih povzročajo zmedo. So bratje in sestre, vsi enaki. Gospod je dober, želi odrešenje vseh, toda prosim, ne silite Cerkve, da bi zanikala svojo resnico. Mnogi ljudje s homoseksualno usmerjenostjo se pokesajo, prosijo duhovnika za nasvet, Cerkev jim pomaga, toda zakrament zakona je nekaj drugega.«

 


Vir: Vatican News

Foto: Vatican News

Obj.: M. B.