Privedli so vas h krstni kopeli, kakor so odnesli Kristusa od križa h grobu. Vsakega od vas so vprašali, ali veruješ v ime Očeta in Sina in Svetega Duha. Izpovedali ste zveličavno vero, nato so vas trikrat potopili v vodo in prav tolikokrat ste prišli iz vode. S tem obredom ste izrazili v podobi in znamenju, da je bil Kristus tri dni v grobu.

Naš Zveličar je ostal tri dni in tri noči pod zemljo. Ko ste prvič prišli iz vode, ste upodobili prvi dan, ki ga je Kristus prebil v zemlji; in ko ste se potopili, ste upodobili prvo noč. Ponoči se namreč nič ne vidi, podnevi pa je vse razsvetljeno. Takoj, ko ste se potopili, vas je obdala noč in niste nič videli; a ko ste prišli iz vode, je zasijal okrog vas svetel dan.

V istem trenutku ste umrli in se rodili. Ista zveličavna voda vam je bila grob in mati.

Kar je Salomon povedal o nečem drugem, se lepo prilega vam: Je čas rojstva in čas umiranja. Samo da je za vas narobe: čas umiranja je bil čas rojstva. Oboje se je uresničilo v enem in istem trenutku: vaša smrt se je križala z vašim rojstvom.

To je res nekaj novega in nezaslišanega! Telesno nismo bili ne križani ne pokopani, nismo ne umrli ne vstali, a v zakramentu smo vse to doživeli v podobi in smo v resnici postali deležni zveličanja.

Kristus je bil resnično križan in resnično pokopan in je tudi resnično vstal. Vse to je bilo nam dano po milosti. Tako smo se po zakramentalni podobi pridružili Kristusovemu trpljenju in smo zato v resnici deležni njegovega odrešenja.

Kakšna neizmerna ljubezen do ljudi! Kristus je dovolil, da so mu z žeblji prebili nedolžne roke in noge ter je potrpežljivo prenesel bolečino; in meni, ki nisem prenašal ne bolečine ne truda, zastonj daruje odrešenje, ko naredi, da sem deležen njegovega trpljenja.

Nihče naj ne misli, da krst obstoji samo v odpuščanju grehov in v milosti božjega otroštva, kakor Janezov krst, ki je zgolj odpuščal grehe. Mi dobro vemo, da je naš krst, poleg tega da izbriše grehe in podeli milost Svetega Duha, tudi podoba in znamenje Kristusovega trpljenja. Zato je že sv. Pavel klical: Ali mar ne veste, da smo vsi, kateri smo bili krščeni v Kristusa Jezusa, bili krščeni v njegovo smrt? Pokopani smo bili torej z njim po krstu v smrt.

 


Iz Jeruzalemskih katehez (20. kateheza, 4-6)

Foto: Mojca Bertoncel

Uredila: Mojca Bertoncel