Evangelist začenja obširno pripoved o Jezusovi poti k cilju, o poti v Jeruzalem. Slavno mesto Jeruzalem dobiva simboličen pomen kraja, v katerem se bo zaključilo delo odrešenja. Evangelist želi razvrstiti opisane dogodke iz Jezusovega življenja kot gibanje, kot vzpon v mesto svetlobe, v Jeruzalem.

Poudarjen je Gospodov izrecni namen, da pojde tja, na kraj trpljenja.

Trem mladeničem, ki se mu hočejo na poti pridružiti, Jezus ničesar ne prikriva ali olepšuje. Brez kakršnihkoli psiholoških trikov zariše svojo pot; težko, skoraj nemogočo pot. Zares ni udobno živeti slabši standard, kot ga imajo živali v naravi: “Lisice imajo brloge in ptice pod nebom gnezda, Sin človekov pa nima, kamor bi glavo naslonil”.
Z drugimi besedami: Kdor se odloči za Jezusovo pot, ne more imeti nikakršne druge obveze, kakor le obvezo kraljestva.

Jezus zahteva takojšnjo, popolno, brezpogojno in dokončno odločitev za izvrševanje poslanstva. Pa ne samo za učence, marveč za vse, ki hočejo iti za njim. Ljubezenska odločitev, ki jo Jezus – končno – pričakuje, je namreč vedno celostna in zato prevzame celotnega človeka.

Sicer pa, v življenju slehernega kristjana pridejo trenutki pomembnega odločanja, v katerih ni več časa za odlašanje in ni prostora za polovičarstvo. Tako v svojem družinskem, poklicnem kot v družbenem življenju bi kristjan rad – v moči Duha – našel konkreten izraz svoje odločitve za Gospoda. Vedno znova se bo spraševal o nagibih svojega odločanja in delovanja, saj se bo na svoji življenjski poti srečeval z vedno novimi problemi.

Odločitev za Kristusa nas torej vodi naprej in navzgor. Vendar ta gon naprej ni slep gon, marveč opredelitev v veri za pot Jezusa Kristusa. Roger Schutz ga opiše takole: “Tveganje za vsakega kristjana je v tem, da gre z Jezusom v Jeruzalem, na pot trpljenja in vstajenja; z Jezusom, ki bo do konca sveta v smrtnem boju za vsakega človeka; da na svojem telesu nosi rane J. Kristusa, da bi že na zemlji na svojem telesu in svojem duhu okusil prve začetke vstajenja. Kdor se trdno odloči, da bo šel to velikonočno pot s Kristusom, ne more izbrati srednje poti. Ne more reči da in hkrati ne.

 


Pripravil: Ervin Mozetič

Foto: Unsplash

Obj.: M. B.