Nikoli se ne pogovarjajmo s hudičem!
Papež Frančišek je v razmišljanju ob evangeliju prve postne nedelje izpostavil, da nas skušnjave poskušajo speljati na poti, ki nam dajejo občutek samozadostnosti in uživanja. A kaj kmalu se zavemo: bolj ko se oddaljujemo od Boga, bolj se čutimo nezaščiteni in nemočni pred veliki življenjskimi problemi.
Na prvo postno nedeljo nam evangelij (glej Mt 4,1-11) pripoveduje, kako je po krstu v reki Jordan »Duh odvedel Jezusa v puščavo, da bi ga hudič skušal«. Jezus se pripravlja na svoje poslanstvo oznanjevalca nebeškega kraljestva in to s štiridesetdnevnim postom kakor Mojzes in Elija v Stari zavezi (glej 2 Mz 24,18; 1 Kr 19,8).
Trije hudičevi poskusi
Ob koncu tega postnega obdobja, vdre skušnjavec, hudič, ki trikrat poskuša Jezusa pahniti v težave. Prva skušnjava se začne z dejstvom, da je Jezus lačen, in hudič mu predlaga: »Če si Božji Sin, reci, naj ti kamni postanejo kruh.« A Jezusov odgovor je jasen: »Pisano je: ›Človek ne živi samo od kruha, ampak od vsake besede, ki prihaja iz Božjih ust.‹« Sklicuje se na Mojzesa, ki je ljudstvo na dolgi poti skozi puščavo spomnil, da je njegovo življenje odvisno od Božje besede (glej 5 Mz 8,3).
Pri drugem poskusu hudič postane bolj pretkan in tudi on navaja svete spise. Kot je dodal Frančišek, je strategija jasna: če imaš veliko zaupanje v Božjo moč, jo torej preizkusi, saj sami spisi zatrjujejo, da mu bodo na pomoč prišli angeli. A tudi tukaj se Jezus ne pusti zbegati, kajti kdor veruje, vé, da mora zaupati Božjii dobroti. Na besede Svetega pisma, ki jih je instrumentalizirano interpretiral hudič, Jezus odgovori z naslednjim navedkom: »Pisano je tudi: ›Ne preizkušaj Gospoda, svojega Boga!‹«
Papež je izpostavil še tretjo skušnjavo: »Tretji poskus razkrije resnično hudičevo misel: ker prihod nebeškega kraljestva pomeni začetek njegovega poraza, bi hudodelec hotel Jezusa odvrniti od izpolnitve njegovega poslanstva, s tem ko mu ponudi perspektivo političnega mesijanstva.« A Jezus zavrne idolatrijo človeške moči in slave ter na koncu nažene skušnjavca z besedami: »Pobêri se, satan, kajti pisano je: ›Gospoda, svojega Boga, môli in njemu samemu služi!‹« In na tej točki k Jezusu, ki je zvest v izročitvi Očetu, pristopijo angeli in mu strežejo.
Nikoli se ne pogovarjajte s hudičem!
Frančišek je poudaril, da se Jezus s hudičem ne pogovarja. Odgovarja mu z Božjo besedo, ne svojo. Mi se v skušnjavi mnogokrat začnemo pogovarjati s skušnjavo, se pogovarjati s hudičem. »Nikoli se ne pogovarjajte s hudičem!« je izpostavil sveti oče. Jezus s hudičem naredi dvoje: ali ga nažene stran, ali pa mu odgovori z Božjo besedo. »Bodite pazljivi! Nikoli se pogovarjati s skušnjavo, nikoli se ne pogovarjaj s hudičem!«
»Tudi danes satan vdira v življenje oseb, da bi jih skušal s svojimi mamljivimi predlogi; svoj glas pomeša z mnogimi glasovi, ki hočejo udomačiti vest,« je opozoril sveti oče. »Z več strani prihajajo sporočila, ki vabijo, naj se ‘pustimo skušati’ in doživimo opojnost prekrška. Jezusova izkušnja nas uči, da je skušnjava poskus, da bi namesto Božje poti prehodili druge poti, ki nam dajejo občutek samozadostnosti, uživanja življenja, ki je namenjeno samo sebi. A vse to je iluzorno: kaj kmalu se zavemo, da bolj ko se oddaljujemo od Boga, bolj se čutimo nezaščiteni in nemočni pred veliki eksistencialnimi problemi.«
Papež Frančišek je nagovor sklenil s prošnjo k Devici Mariji, Materi Njega, ki je zdrobil glavo kači, naj nam pomaga v tem postnem času, da bomo čuječi pred skušnjavami, da ne bomo podlegli nobenemu idolu tega sveta, da bomo sledili Jezusu v boju proti zlu; in tako bomo tudi mi uspeli biti zmagovalci kakor On.